Page 3 - Exclusive Interview with Don Strickland | CSA Celebrity Speakers Poland
P. 3

DON STRICKLAND

Innovation) jest kolejnym          „etnograficznym” podejściu          stylem życia, zainteresowaniami
wielkim krokiem. Żyjemy            do ulepszania produktów             i czynnościami, takimi jak
w „nowym świecie danych”           konsumenckich – obserwacja          ślub, kupno samochodu, czy
stworzonym przez rozwój            konsumenta, tworzenie video         nawet z dyscypliną sportu,
mediów społecznościowych,          „dzień z życia konsumenta”,         filmami i podróżami. Acxiom,
„internet rzeczy”, łączność        zrozumienie zachowań                broker danych, przechowuje
mobilną, usługi pobierania         konsumenckich, etc. Tego            średnio 1,500 informacji
plików video, transakcje online    rodzaju analizy zwykle trwały       dotyczących ponad 500 milionów
i wiele innych działań, które      miesiącami i były kosztowne.        konsumentów na świecie. Taka
pozostawiają ślad w postaci        Jeśli firma jest międzynarodowa     baza offline tworzona jest z
cyfrowych informacji. Nikt z nas   i musi takie analizy                danych, które konsumenci
nie zdoła już przed tym uciec.     przeprowadzić w kilku krajach,      udostępniają w publicznych
                                   to koszt będzie zaporowy.           domenach, używając kart
Szacuje się, że przeciętny                                             kredytowych, zamawiając
amerykański pracownik biura        W „innowacji poprzez dane”          książki na Amazonie, używając
wytwarza około 5 GB informacji     łączysz źródła danych z             telefonów komórkowych,
każdego dnia. W roku 2014 świat    softwarem analitycznym i w          wypełniając ankiety, czy
przechowywał kilka eksabajtów      czasie rzeczywistym jesteś w        subskrybując serwisy typu
danych, a ilość ta będzie się      stanie przewidzieć działania        Netflix, a jest to tylko niewielka
podwajała co dwa lata. Ta          konsumenta: jaki produkt            część aktywności, w czasie
„emisja danych” rewolucjonizuje    zakupi, ile za niego zapłaci i      których dostarczamy firmom
proces tworzenia innowacji i jej   gdzie dokona zakupu. Tworzysz       danych o sobie. Nie jest to
narzędzi. Pomyśl o tradycyjnym     indywidualny profil konsumenta      nowym zjawiskiem i marketerzy
                                   posługując się jego „emisją         wykorzystywali tego typu
                                   danych”. Nie potrzebujesz           informacje przez lata.
                                   być blisko niego, wystarczy
                                   jego cyfrowy ślad i narzędzia       Jednakże, dzisiaj wyłania
                                   analityczne. Nie przychodzi         się nowy rodzaj brokerów
                                   mi do głowy ani jeden sektor        danych, tj. firmy internetowe,
                                   przemysłu czy urząd państwowy,      takie jak Facebook i Google,
                                   który nie zostanie poddany          które automatycznie zbierają
                                   transformacji dzięki „innowacji     ogromne ilości informacji
                                   poprzez dane”.                      o swoich użytkownikach
                                                                       i efektywnie tworzą bazę
                                  QW jaki sposób ten                   online, działającą w czasie
                                             “nowy świat danych”       rzeczywistym. Gdy Facebook
                                             zmienia marketing         w 2012 roku wszedł na giełdę,
                                   konsumencki?                        poinformował że przechowuje
                                                                       około 110 megabajtów zdjęć,
                                  AKażdy z nas zostawia                plików video, „lajków”, tekstów
                                            cyfrowy ślad, niezależnie  i adresów IP ponad miliarda
                                            od tego, gdzie się         swoich użytkowników. Od
                                   znajduje i co robi. Właściwie       tego czasu stał się partnerem
                                   to nasza „emisja danych” jest       tradycyjnych brokerów, jak
                                   na tyle duża, że firmy mogą         Acxiom, Epsilon, Datalogix,
                                   zidentyfikować i połączyć           umożliwiając targetowanie
                                   indywidualnego konsumenta ze        reklam na Facebooku pod kątem
                                                                       aktualnych zakupów danego

www.speakers.pl | [email protected] | +458/ 321-73-02              02
   1   2   3   4   5   6